Aplikacja Ratuję Jedzenie jest darmowa dla konsumentów. Punkty usługowe (tj. sklepy, piekarnie, restauracje) po darmowym okresie próbnym, mogą korzystać z aplikacji odpłatnie.
W aplikacji Ratuję Jedzenie klient nie płaci za produkty. W ramach aplikacji Klient deklaruje, że chce uratować wybrany produkt. Płatność odbywa się bezpośrednio w punkcie usługowym.
Ratuję Jedzenie nie daje gwarancji dostępności produktu w punkcie usługowym. Monitorujemy natomiast dostępność produktów w aplikacji. Jeśli liczba użytkowników którzy zadeklarowali chęć uratowania danego produktu jest równa liczbie dostępnych sztuk tego produktu, to w takiej sytuacji oferta w aplikacji przestaje być aktywna.
Tak, aplikacja umożliwia filtrowanie punktów usługowych wg. takich kategorii jak piekarnie, sklepy oraz restauracje. Dodatkowo użytkownik może zaznaczyć punkt usługowy jako swój ulubiony, klikając przy jego nazwie ikonę serca.Wówczas użytkownik będzie otrzymywał powiadomienia, gdy dany punkt doda nowy produkt do uratowania.
Aplikacja na bieżąco publikuje oferty udostępniane przez punkty usługowe.
Ratuję Jedzenie nie daje gwarancji dostępności produktu w punkcie usługowym dlatego rekomendujemy, aby produkty zadeklarowane do uratowania odbierać tak szybko jak to tylko możliwe :) Produkt może bowiem być kupiony przez innego klienta, który zjawi się w sklepie wcześniej.
Należy zezwolić w aplikacji na udostępnienie swojej bieżącej lokalizacji i wówczas będą wyświetlane tylko oferty w promieniu 30 km. Jeśli użytkownik nie udostępni bieżącej lokalizacji wówczas aplikacja wyświetlać będzie wszystkie aktualnie dostępne produkty do uratowania.